reklama

TATRA na mňa blýska

Som v nej od mladosti. Prakticky hneď ako vznikla. Bolo to tesne po revolúcii. Prístup k zákazníkom bol inovatívny. Rýchlo sa rozrastala. Tu i tam ma vytočila. Veď to je normálne. To sa stáva. Teraz však už na mňa blýska.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nedávno som zachytila informáciu, že je vyššia pravdepodobnosť rozvodu, ako odchodu klienta z konkrétnej banky. Aj keď ide o nespokojného klienta. Bude na tom niečo pravdy. Tá "moja", ktorá vo svojom mene nesie názov štítov, ktoré symbolizujú našu krajinu ma vytočila niekoľkokrát. Ale poznáte to. Prídete domov, začnete riešiť problémy s deťmi, domácnosťou, sem tam so zdravím, potom zase práca...a tak dookola. Ani neviete ako...a zabudnete. Zabudnete sa poobzerať po lepšej alternatíve. Prejde pár mesiacov, alebo i rok. Opäť možno príde dajaké zaváhanie tej "vašej banky". No veď ale kto je dokonalý. Všade je niečo. A zase sa "jej" to prepečie. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto spolu žijeme s tou "mojou" viac ako dvadsať rokov. A sľubujem si, že sa s ňou definitívne rozvediem. Nájdem si na to čas. Je totiž neuveriteľne drzá. Neváži si ma. Prská na mňa ako keď do rozpáleného oleja kvapne voda. Naposledy to už riadne prehnala. 

Bol piatok. Teplomer už dvanásty deň za sebou ukazoval 38 stupňov. Myslím, že všetkým nám už trochu dochádzal dych. Nie sme na toľké horúčavy zvyknutí. Okrem pracovných povinností som mala v pláne i ďalšie vybavovačky. Zrazu mi cinkla správa. Spotená uprostred chodníka vyťahujem mobil. Aha..."moja" banka mi píše. Čakala som jednu úhradu faktúry, potešila som sa, že to bude asi to. Nebolo. Stojím na chodníku, čítam text správy a obliala ma horúčava. V tom teple kombinácia tak na infarkt. "Dobry den, na Vasom beznom ucte vzniklo nepovolene precerpanie. Prosime Vas o jeho uhradenie. V pripade otazok volajte...". Bože. Niekto mi snáď nabúral účet. Ale ktorý? Mám ich tam niekoľko. Firemné, i osobný. V hlave mi bežal najkritickejší scenár. Bežím späť do kancelárie. Sadám k počítaču. Pozerám na zostatky. Uff. Všetko je v poriadku. Až na účet nášho občianskeho združenia. Vznikol tam mínus 88 centov. Nevedela som či sa smiať či plakať. Nedalo mi a volám do banky. Pani s naučeným a odmeraným hlasom mi hovorí, že áno, máte tam nepovolené prečerpanie zaokrúhlene vo výške eura. Ste ochotná do dvoch dní vložiť na účet dve eurá? To sa mi hádam sníva. Uvažujem ako by sa zachovali naši klienti, ak by sme sa k nim takto správali pri takýchto "nedoplatkoch"? Som v tej banke vyše dvadsať rokov! Mám tam niekoľko účtov. Žiaden úver( inak to im musí asi dosť prekážať). Nikdy som im nedlžila ani cent. Na ostatných účtoch je dovedna slušný zostatok. Kde sa vyparila taká tá normálna obchodnícka slušná komunikácia? Je problém do správy napísať výšku prečerpania? A použiť čarovné prosíme o kontrolu z vašej strany, pravdepodobne nedopatrením vzniklo to i to? Tak som to v rozčúlení na tú striktnú pani vyklopila. Že to hádam nemyslia vážne. A ona zase opakovala otázku - ste ochotná do dvoch dní vložiť na ten účet aspoň dve eurá pani Valachová? Ako bezdomovec som si pripadala. "Uvidím či budem mať na to náladu". Odsekla som. A treskla telefónom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a poznáte to. Práca, deti, povinnosti. Trochu kolapsu z tepla. Zabudla som. Nevložila som. Spomenula som si dnes. Z účtu tohto občianskeho združenia pravidelne platím dve úhrady každý mesiac. Keďže peniaze máme hlavne sponzorské a členské, treba ich vkladať na účet v hotovosti. Tak som teda vložila a uskutočnila spomínané úhrady. Skontrolovala zostatok. A aha. Strhli mi poplatok za vymáhanie dlhu. EURO. Tak ale stačilo. To je viac ako stopercentný poplatok ...prečerpanie 88 centov. A ešte ten hlas a prístup pani na druhej strane linky. Nejde teraz o tie peniaze. Ide o princíp. V našej hymne máme Nad Tatrou sa blýska. Ja mám pocit, že Tatra na mňa blýska...a ja to už chcem zastaviť. Ako vravel náš šéfkolotočár, ktorý riadil húsenkovú dráhu každý rok v našej obci...Z kopečka do dolinky, z dolinky do kopečka....... a nič netrvá večne....ani láska k peknej slečne....a preto našu húsenkovú dráhu o malú chvíľu zastavíme. Múdry to bol človek. Au revoir.

Martina Valachová

Martina Valachová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Príbehy zo života - veď ako inak - po smrti sa ťažko píše:). Rôzne: zábavné, smutné, poučné i s otáznikom na konci. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu